torsdag 8 juli 2010

Today was LOVE

Hej!

Idag skulla jag ju som sagt till Sofie. Jag kom hit vid 6 ungefär, efter att ha missat bussen på Nils Ericssons Terminalen. Irriterande, jag såg den åka iväg!
Men jaja. När jag sprang efter bussen, kom det plötsligt fram ett gäng norska, snygga handbollsspelare (killar) som jag såklart sprang rätt in i. SJUKT pinsamt! Men dom tyckte att det var deras fel, och frågade om det gick bra och undrade om dom kunde göra något för att gottgöra mig. Jag insisterade såklart på att det var mitt fel och att det var lugnt (det var ju mitt fel!), men dom höll på och sa att det var deras fel och frågade ifall jag ville ha en choklad eller något i alla fall (???). Det var faktiskt ganska kul.

När jag kom fram efter den en timma långa bussturen väntade Sofie och hennes fyra år gamla, ursöta bror Axel på busshållplatsen. Det var ganska roligt, Sjövik är jättelitet, jättelångt bort, och det är inte många som vet vart det är. När jag gick på bussen inne i stan var den full, men när jag kom fram var det bara jag kvar, och två gubbar i 60-års åldern kvar! Det är inte många som vill åka till världens ände. Men det är verkligen jättemysigt här!

När vi hade kommit hem till Sofie blev jag runtvisad i huset, som verkligen är jättefint av Axel. Sedan fick vi middag, det var köttbullar och makaroner, mums! Efter den goda middagen gick vi ut för att bada i deras pool. Den var inte så djup, men väldigt härlig. Vi badade väl i någon timma, sedan gick vi in och kollade på Mamma Mia med Sofies andra syskor Linnéa som är snart 8. Vi åt popcorn, choklad och drack saft. Nu har vi precis gått ner till hennes rum och ni ska vi bara blogga, så ska vi snart kolla på Mean Girls.

Ledsen att det inte blev någon bild, men det kommer imorgon, jag har ju systemkameran med mig. Hoppas ni har haft en bra dag, sovgott!

KISSES AND HUGS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar